RODO  

logologo
logo
Świetlica - dokumentyŚwietlica_aktualności_Plan zajeć świetlicyNasza_świetlica_
Dokumenty szkoły
Zawody sportowe
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
ZAJĘCIA SPORTOWE
ZAJĘCIA SPORTOWE
Zawody sportoweDodatkowe zajęcia sportowe
Informacja o zajęciachZajęcia rozwijające zainteresowaniaZajęcia z innowacji pedagogicznych
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
Konkursy - kalendarzKonkursy - nasze sukcesy

 

Oddziały dwujęzyczne

 

W roku szkolnym 2017/2018 rozpoczęliśmy w naszej szkole nauczanie dwujęzyczne, powstała jedna klasa 7 o takim profilu z wykładowym językiem angielskim.  W roku szkolnym 2018/2019 otworzyliśmy dwa oddziały dwujęzyczne a w roku 2019/20 jeden oddział. Rekrutacja do oddziału dwujęzycznego polegała na wyłonieniu kandydatów spośród chętnych, którzy przystąpili do testu kompetencji językowych. Zainteresowanie nauczaniem dwujęzycznym jest zawsze bardzo duże. Do klas dwujęzycznych zakwalifikowani są uczniowie z najwyższą liczbą punktów.

Rekrutacja obejmowała ogół kandydatów chętnych do nauki w takiej klasie, przy czym pierwszeństwo mieli uczniowie naszej szkoły.

 

Nauczanie dwujęzyczne- co to jest?

 

Nauczanie dwujęzyczne (bilingwalne) – CLIL ( Content and Language Integrated Learning) to nowoczesna i innowacyjna forma nauczania języka obcego. Wywodzi się z języka angielskiego i oznacza zintegrowane nauczanie przedmiotowo – językowe. CLIL polega na nauczaniu poszczególnych przedmiotów zarówno w języku ojczystym, jak          i obcym oraz dążeniu do posługiwania się swobodnie w mowie i piśmie dwoma językami: językiem ojczystym i językiem obcym.

 

Jakie są cele nauczania dwujęzycznego w naszej szkole?

 

  • zrealizowanie podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole podstawowej;
  • rozwój kompetencji językowych;
  • opanowanie słownictwa specjalistycznego i swobodne posługiwanie się językiem obcym;
  • przygotowanie uczniów do dalszego kształcenia w klasach dwujęzycznych   w szkołach średnich;
  • osiąganie wysokich miejsc w konkursach przedmiotowych, potwierdzających kompetencje językowe;

 

W jaki sposób realizowane jest nauczanie dwujęzyczne w naszej szkole?

 

  • zajęcia z języka angielskiego odbywają się w wymiarze 5 godzin tygodniowo z podziałem na poziomy zaawansowania;
  • poznajemy historię, literaturę, kulturę krajów anglojęzycznych;
  • wybrane treści programowe z czterech przedmiotów wykładane są w dwóch językach : języku angielskim i polskim (matematyka, chemia w klasie 7,  edukacja dla bezpieczeństwa, matematyka, chemia w klasie 8;
  • stosujemy aktywizujące metody pracy i nowoczesne techniki nauczania;
  • korzystamy z dobrze wyposażonych w sprzęt multimedialny sal lekcyjnych, biblioteczki językowej, której systematycznie wzbogacamy zasoby;
  • wyjeżdżamy na obozy językowe Euroweek, spektakle teatralne w języku angielskim, wycieczki zagraniczne.

 

Nasze sukcesy

 

Przez dwa lata intensywnie pracowaliśmy na nasz wspólny sukces zarówno uczniów, jak i nauczycieli. Dzięki zaangażowaniu obu stron dziś możemy pochwalić się wynikami egzaminu ósmoklasisty w klasach dwujęzycznych. Nasi uczniowie osiągnęli wyniki powyżej  kraju, województwa, powiatu oraz gminy.

 

Uzyskaliśmy:

Język angielski -91,81 %

Język polski- 82,87%

Matematyka-72 %

Plany na przyszłość ?

 

Mamy zamiar dalej pracować tak, by osiągać coraz lepsze wyniki na  egzaminach. Ponadto:

  • organizacja wyjazdów turystycznych i edukacyjnych, podczas  których można posługiwać  się językiem angielskim
  • organizacja imprez promujących język angielski i kulturę krajów anglojęzycznych;
  • rozszerzenie oferty językowej o dodatkowy przedmiot szkolny- informatyka;
  • otwarcie kolejnych klas dwujęzycznych w klasie 7.

 

Rekrutacja do klasy dwujęzycznej- jakie są procedury?

 

Szczegółowe informacje na temat rekrutacji uczniów do oddziału dwujęzycznego wraz z harmonogramem czynności będą udostępnione na stronie szkoły.

 

 


AKTUALNOŚCI

 

 

 

 

  Something new

 

Pojawiły się kolejne terminy w naszym słowniku obrazkowym. Tym razem poznajemy zagadnienia z przedmiotów przyrodniczych, rozpoczynające się na literę C oraz D.  Zachęcamy do przypomnienia sobie podanych terminów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Nowe słowa?

Czy znasz te słowa? Poznaliśmy nazwy owoców w języku angielskim, teraz przyszedł czas na warzywa. Czy dla wszystkich z nas będą to nowe słowa, a może jest to tylko powtórka. Sprawdźcie sami. Zachęcamy do zapoznania się z kolejnymi terminami….

 


 

Bilingual classes

W naszej szkole w klasach dwujęzycznych poszerzamy słownictwo z przedmiotów przyrodniczych. Uczniowie biorą aktywny udział w tworzeniu słownika obrazkowego przedstawiającego terminy przyrodnicze. Oto efekt ich pracy. Dzięki temu mamy okazję poznać nowe słowa oraz pokazać kreatywność uczniów, którzy w łatwy i zrozumiały sposób muszą przekazać znaczenie poszczególnych terminów. Zachęcamy do zapoznawania się z kolejnymi słowami.

                                                                                                                         D. Makowska, B. Żukowska

 

 

 


 

Kreatywne zastosowanie symboli pierwiastków chemicznych

Uczniowie klasy siódmej,  dwujęzycznej połączyli zabawę z nauką.

 Zapamiętywanie nazw i  symboli pierwiastków chemicznych nie musi być nudne jeśli zastosujemy je do zbudowania słówek używanych np. na lekcjach języka angielskiego. A Ty jakie słówko byś stworzył? Zachęcamy do zabawy

 

...ZDJĘCI ...Znalezione obrazy dla zapytania SPORT IKONA 

 

 


 

Wyjście do teatru Buffo

Nauka języka angielskiego to nie tylko lekcje w klasie. Ważny jest również kontakt z żywym  językiem. 4 października 2019 roku uczniowie klas dwujęzycznych mieli możliwość sprawdzenia swojej znajomości języka angielskiego  oglądając spektakl  „Tom Sawyer” na motywach powieści Marka Twaina.

Wizyta w teatrze pozwoliła uczniom przyjrzeć się z bliska pracy w tetrze, w tym pracy aktora oraz obsługi sceny. Zagadnienia te wpisują się w program doradztwa zawodowego realizowanego w naszej szkole zgodnie z którym uczniowie poznają tajniki różnych zawodów.

Poniżej relacje uczestników wycieczki:
 

„W piątek , 4 października,  byliśmy  na wycieczce w teatrze Buffo. Pojechała tam nasza klasa oraz  klasy ósme dwujęzyczne. Spektakl był grany w języku angielskim. Była to sztuka „Tom Sawyer”. Bardzo nam się podobała i dodatkowo uczyła języka angielskiego. Myślimy, że jest ona godna polecenia.”

Olga i Ola VIIa

 

„On fourth of October we went to the Buffo theatre to see a show about Tom Sawyer’s adventures based on Mark Twain’s book. In my opinion the trip was very enjoyable and educational. The show was quite nice and sometimes funny, especially the aunt of the main character. However, what I liked the most was that it was presented in English. It was a perfect opportunity to see how well we know that language. I’m happy that this trip took place. ”

                                                                                                                                                                            Natalia VIIIb

 

„…Miejsce spektaklu było prawdziwą artystyczną oazą. Klimatyczne fotele oraz nieduża scena składały się w obraz teatru z prawdziwego zdarzenia. Duże wrażenie wywarła na mnie kreatywnośći co do scenografii. Na scenie znajdowało się około pięciu obiektów, które raz tworzyły gospodarstwo, raz kościół, a innym razem cmentarz. Kostiumy oraz muzyka były dobrze dobrane do przedstawianej historii i pozwalały wczuć się w klimat okolic Missisipi. Myślę, zę była to dobra adaptacja „Tomka Sawyera”, choć mogłaby być bardziej dynamiczna”

                                                                                                                                                             Olaf VIIIc

...ZDJĘCI ...Znalezione obrazy dla zapytania SPORT IKONA 

 


Facts about Great Britain

W klasach dwujęzycznych uczymy się nie tylko języka angielskiego, ale poznajemy również kulturę krajów anglojęzycznych. Tym razem przygotowaliśmy gazetkę przedstawiającą kilka faktów o Wielkiej Brytanii. Oczywiście w języku angielskim…

Możemy się z niej dowiedzieć, jak brzmi prawidłowa nazwa tego kraju, kto jest głową państwa, kto stoi na czele rządu, jak dzieli się brytyjski parlament czy jak nazywa się stolica tego kraju. Te fakty są bardziej znane.

A czy wiesz jak nazywa się najwyższy szczyt kraju, a stolice poszczególnych krajów wchodzących w skład Zjednoczonego Królestwa, która rzeka jest najdłuższa? Jak nazywają się wyspy, na których położony jest ten kraj?

Jeśli nie znacie tych faktów, zapraszamy do zapoznania się z informacjami na gazetce.

                                                                                                           D. Makowska, B. Żukowska

 

 


Our school

Jak opiszesz swoją szkołę? Ilu pytanych, tyle odpowiedzi. Każdy z nas opisze ją w inny sposób, mając na myśli budynek, uczniów tu uczęszczających, pracujących nauczycieli czy innych pracowników niezbędnych w prawidłowym funkcjonowaniu szkoły.

My opisując naszą szkołę uwzględniliśmy wszystkie te elementy. Użyliśmy wielu słów.  Czy wszystkich? Odpowiedzcie sobie sami.  Czy coś byście dodali?

Ze względu na istnienie w szkole klas dwujęzycznych, opisaliśmy ją w języku angielskim. Czy znasz wszystkie  słowa opisujące naszą szkołę?

                                                                                                                 D. Makowska, B. Żukowska

 


Poznajemy nowe słowa po angielsku.

Nauka języka jest jak płynięcie rzeką pod prąd. Jeśli nie pracujesz, cofasz się. Dlatego tak ważne jest ciągłe powtarzanie słówek, wyrażeń i zwrotów.

W tym celu przygotowaliśmy małe powtórzenie poznanych już słów. Rozpoczęliśmy od prostych wyrazów związanych z jedzeniem. Owoce to ciekawy temat. Czy znasz wszystkie z nich?

                                                                                                                       D. Makowska, B. Żukowska

 


Gość z Irlandii w klasach VII dwujęzycznych

11 marca nasi uczniowie klas VII dwujęzycznych spotkali się z  James’em Meriggan’em z Irlandii. Mieliśmy możliwość zweryfikowania swojej wiedzy na temat Dnia Świętego Patryka, obchodzonego tak hucznie w Irlandii. Rozmawialiśmy o różnicach między brytyjskim angielskim i irlandzkim oraz trudnościach wynikających z tych różnic.

I.S.

..ZDJĘCIA  ...Znalezione obrazy dla zapytania SPORT IKONA

 

 


Resuscytacja w języku angielskim na lekcjach EDB w klasie dwujęzycznej

 

 


Pierwsza pomoc w języku angielskim na lekcjach EDB w klasie dwujęzycznej

 

Wywiad ratowniczy według schematu zwanego SAMPLE

 


EuroWeek

W dniach 22-26 listopada uczniowie naszej szkoły wzięli udział w obozie szkoleniowym EuroWeek- Szkoła Liderów.

Zajęcia odbywały się w miejscowości Różanka, położonej w Kotlinie Kłodzkiej. W tym samym czasie w zajęciach brali udział  uczniowie z Kielc, Sokołowca i miejscowości Wielgie.

Uczniowie uczestniczyli w zajęciach prowadzonych w języku angielskim przez wolontariuszy z różnych części świata. Spotkaliśmy przedstawicieli Indonezji, Filipin, Kosowa, Mjanmy, Wietnamu, Meksyku, Kolumbii, Indii oraz  Łotwy. W czasie zajęć uczestniczy mieli nakręcić  film, prezentować tańce z różnych części świata,  przygotować TV-show, plakaty i audycję radiową. W każdym zadaniu uczniowie pracowali w grupach złożonych z uczniów różnych szkół. Oczywiście w języku angielskim.

Każdy z wolontariuszy wyświetlał prezentację o własnym kraju. Czasem towarzyszył temu szok kulturowy.

W czasie tych dni nawiązaliśmy wiele nowych znajomości, wykorzystywaliśmy język angielski do komunikacji, dowiedzieliśmy się jak wygląda praca wolontariusza, aktywnie pracowaliśmy w grupach wykazując się kreatywnością. Nauczyliśmy się umiejętności, które w przyszłości będą odgrywać znaczące role w poszukiwaniu pracy.

Po zakończeniu zajęć trudno było się rozstać. Chętnie wrócimy tam w przyszłym roku.

 

.. ZDJĘCIA  ...Znalezione obrazy dla zapytania SPORT IKONA

 

 


 

WIZYTA W BRITISH COUNCIL  Znalezione obrazy dla zapytania SPORT IKONA


Szkoła Podstawowa Nr 2
z Oddziałami Dwujęzycznymi
im. Ireny Szewińskiej
w Łomiankach
                                                                                                                                                    
                                                                                             

ul. Partyzantów 31, 05-092, Łomianki

telefon: 22 888 97 20

e-mail: sp2dabrowa@edulomianki.pl

oficjalna strona internetowa

 

Polityka cookies i prawa autorskie

Elementy cookie używane na stronie służą do zapamiętywania wybranych pozycji w menu oraz czasu odświeżania okien POPup pojawiających się na stronie.

Elementy graficzne wykorzystane na stronie są chronione prawem autorskim, a ich wykorzystywanie bez pozwolenia autorów jest zabronione.

 

Wszelkie prawa zastrzeżone ©