INTEGRACJA SENSORYCZNA
Joanna Sewińska
Integracja Sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia
i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz własnego organizmu. Pozwala porządkować, segregować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu. Integracja sensoryczna wpływa na rozwój dziecka, zdolność nauki, samoocenę, rozwój emocjonalny i społeczny a postrzeganie zmysłowe stanowi podstawę tworzenia wizerunku rzeczywistości.
Dysfunkcje w obrębie funkcji sensorycznych mają bardzo negatywny wpływ na rozwój dziecka i skutkują występowaniem zaburzeń procesów integracji sensorycznej inaczej zwanymi zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Dotyczą one głównie układu przedsionkowego, propriocepcji, dotyku, słuchu, wzroku, węchu, smaku oraz zaburzeń w obrębie motoryki (dyspraksja, zaburzenia posturalne).
Zadaniem terapii integracji sensorycznej prowadzonej w naszej szkole jest dostarczenie dziecku podczas aktywności ruchowej odpowiedniej ilości bodźców sensorycznych
o odpowiedniej jakości, wywołujących poprawę przetwarzania sensorycznego.
Terapia integracji sensorycznej przeznaczona jest dla uczniów z orzeczeniami
o potrzebie kształcenia specjalnego i uczniów posiadających opinię z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w której znajdują się zalecenia do prowadzenia tego rodzaju zajęć.
Godziny pracy terapeuty integracji sensorycznej
Pon. - 11:30-15:30
Wt. - 12:00-14:30
Śr. - 12:00-15:15
Czw. - 12:00-15:15
MONIKA PĄCZKOWSKA:
Terapia pedagogiczna:
poniedziałek: 11.50 i 14.00
wtorek: 8.00, 11.50, 14.00
środa: 12.55, 14.00
czwartek: 8.55, 9.55, 12.55
piątek: 9.50 - 12.50
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne:
poniedziałek: 12.55
wtorek: 12.55
środa: 11.50
czwartek: 14.00
piątek: 12.55
LOGOPEDIA
MARIKA DAKOWSKA (s.115).
Poniedziałki 09:15 - 15:45
Wtorki 09:50 - 15:40
Środy 09:15 - 15:00
Czwartki 12:10 - 15:45
Piątki 11:30 - 15:45
Na początku roku szkolnego logopeda przeprowadza przesiewowe badanie mowy wśród uczniów z grup zerówkowych i klas I. Ma ono na celu wyłonienie dzieci z nieprawidłowościami w rozwoju mowy. Wśród dzieci, które zostały zakwalifikowane do terapii zostaje wykonana diagnoza logopedyczna. Ćwiczenia odbywają się najczęściej w niewielkich grupach, jeden raz w tygodniu. Czas zajęć jest dostosowany do potrzeb i możliwości uczniów.
Terapia logopedyczna ma na celu usunięcie nieprawidłowości w procesie porozumiewania się, m.in.: usprawnianie aparatu artykulacyjnego, usprawnianie funkcji oddechowo- fonacyjnych, usprawnianie czynności fizjologicznych w obrębie narządów mowy, wywołanie i utrwalanie prawidłowej artykulacji, wzbogacanie słownika czynnego i biernego, usprawnianie słuchu fonematycznego, budowanie sprawności narracyjnej, usprawnianie płynności mowy.
Uczniowie prowadzą zeszyty z zaleceniami do pracy w domu, dlatego zachęcamy Państwa do wspólnych ćwiczeń z dziećmi, gdyż tylko dzięki codziennej, systematycznej pracy w domu uzyskujemy pozytywne efekty terapii. W razie jakichkolwiek wątpliwości zapraszamy do kontaktu przez dziennik elektroniczny Librus.
Urszula Polańska – neurologopeda
„ Chodzi o to, aby język giętki, powiedział wszystko, co pomyśli głowa…” – mawiał Juliusz Słowacki. I taki też jest cel zajęć logopedycznych, chociaż nie o to dokładnie chodziło poecie. Dbamy o poprawną artykulację czyli piękną wymowę. Bo przecież jak nas słyszą, tak nas widzą. Sposób mówienia jest naszą wizytówką i powinniśmy wiedzieć o tym od najmłodszych lat.
GODZINY URZĘDOWANIA:
Poniedziałek 11.30 -12.15
Wtorek 07.15 - 08.00
14.00 - 14.45
Czwartek 14.00 - 14.45
Polityka cookies i prawa autorskie
Elementy cookie używane na stronie służą do zapamiętywania wybranych pozycji w menu oraz czasu odświeżania okien POPup pojawiających się na stronie.
Elementy graficzne wykorzystane na stronie są chronione prawem autorskim, a ich wykorzystywanie bez pozwolenia autorów jest zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone ©