- komunikacji w języku ojczystym – poprzez ćwiczenie zdolności do wyrażania i interpretowania pojęć, myśli, uczuć, faktów i opinii w mowie i piśmie;
- kompetencji matematycznych – a więc umiejętności rozwijania i wykorzystywania myślenia matematycznego w celu rozwiązywania problemów wynikających z codziennych sytuacji poprzez wykorzystywanie matematycznych sposobów myślenia (myślenie logiczne i przestrzenne) oraz prezentacji (wzory, modele, konstrukty, wykresy, tabele);
- inicjatywności i przedsiębiorczości – czyli zdolności do podejmowania ryzyka, planowania ryzyka, planowania przedsięwzięć oraz osiągania zamierzonych celów;
- świadomości i ekspresji kulturalnej – poprzez docenianie znaczenia twórczego wyrażania idei, doświadczeń i uczuć za pośrednictwem szeregu środków wyrazu.
W dniach 11.03-14.03 nauczyciele matematyki zorganizowali szereg konkursów i zajęć rozwijających zainteresowania matematyczne.
Pi – opowiadanie.
To konkurs w którym należało napisać opowiadanie w języku polskim zawierające jak największą liczbę wyrazów z pi np. pisać, opiekunka, pierogi, napis.
Miasto Pi na niebie.
To konkurs plastyczny w którym należało, utworzyć panoramę miasta Pi kolorując liczbę kwadratów, które odpowiadają każdej cyfrze liczby Pi.
Mistrz liczby Pi.
To przedsięwzięcie polegało na napisaniu z pamięci jak największej ilości cyfr rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi.
Moja liczba Pi.
To kolejny konkurs plastyczny w którym wycięte i pokolorowane szablony liczby Pi idealnie łączą się ze sobą, tworząc parkietaż lub piękną matematyczną dekorację
Pi – ciekawostki.
Był to konkurs w którym można było w formie plakatu lub rysunku lub kolażu lub lapbook przedstawić liczbę Pi i jej zastosowania w różnych dziedzinach życia lub nauki, lub ukazać matematykę w otaczającym świecie, życiu codziennym z wykorzystaniem liczby Pi.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział a Radzie Rodziców za ufundowanie nagród.
K.Ś.