Układamy PUZZLE w bibliotece szkolnej.

Układanie puzzli samodzielnie nie jest tak dużą frajdą, jak w towarzystwie koleżanek i kolegów. To idealna forma zabawy, która łączy przyjemne z pożytecznym, pomagając dzieciom rozwijać się na wielu poziomach. Dlatego warto wprowadzić puzzlowe wyzwania do codziennych zajęć.
Udostępniając puzzle w bibliotece mam na uwadze przede wszystkim: 
1. Rozwój społeczny uczniów. Dzieci uczą się współpracy, dzielenia zadaniami i komunikacji, co pomaga budować relacje z rówieśnikami.
2. Lepszą koncentrację, gdyż puzzlowe wyzwania uczą cierpliwości i skupienia przez dłuższy czas.
3. Wzmacnianie motoryki małej. Dopasowywanie elementów rozwija precyzję ruchów dłoni i palców, co przydaje się w codziennych czynnościach oraz podczas pisania.
4. Logiczne myślenie,  rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności rozwiązywania problemów.
5. Wzrost pewności siebie. Sukcesy w układaniu puzzli motywują i wzmacniają poczucie własnej wartości.

Zapraszam w środy i czwartki do wspólnej zabawy.

J.K.