ROK SZKOLNY 2020/2021
Balonowe prawo Bernouliego
Nasze ulubione doświadczenie klubowe – wystarczy kilka balonów, taśma klejąca dwustronna oraz sprawna suszarka. Trochę cierpliwości, odrobina przestrzeni i zabawa gwarantowana
Zapraszam do obejrzenia trzech prac wykonanych przez uczniów w domu: Blankę Husak, Oliwiera Siekańskiego i Jakuba Skorka.
KJ
Balansujące sztućce i nietypowe zapalanie świecy
Czy sztućce mogą utrzymać się na opartej o szklankę zapałce? Czy da się zapalić świecę za pośrednictwem dymu?
Zachęcam do obejrzenia krótkich filmików wykonanych przez Blankę Husak i Paulinę Klajnszmit. Na nich znajdziecie odpowiedzi na te pytania.
KJ
Czy da się wytworzyć mgłę w butelce?
Zachęcam do obejrzenia filmu, w którym Frankowi Karłowiczowi udało się to znakomicie.
Kamila Jagieło
Konwekcja, selekcja czyli o mieszaniu barw.
Doświadczenie obrazujące mieszanie się cieczy różniących się temperaturami wykonała i opisała Blanka Husak. Zapraszam do obejrzenia filmu z jego przebiegu.
Kamila Jagieło
„Świeczka po zawietrznej”
Kolejna odsłona pracy z poprzednich zajęć Klubu Młodego Odkrywcy. Tym razem zapraszam do obejrzenia pracy Pauliny Klajnszmit.
KJ
Czy można zdmuchnąć świeczkę, kiedy jest zasłonięta jakimś przedmiotem?
Doświadczenie „Świeczka na zawietrznej” wykonywał tym razem Jan Antonowicz.
KJ
Implozja na KMO
Na kolejnych zajęciach Klubu Młodego Odkrywcy uczniowie mogli zmierzyć się z ciekawym doświadczeniem dotyczącym implozji.
Zapraszam do obejrzenia filmu z przebiegu tego zjawiska. Pracę wykonał Jakub Skorek
Odrzutowy balonik
Tym razem podczas zdalnej pracy uczniowie mieli możliwość wykonania pracy obrazującej między innymi trzecią zasadę dynamiki Newtona (tzw. zasadę akcji i reakcji).
Film przygotowała Ania Półtorak.
Klub Młodego Odkrywcy – pracuje zdalnie!
Nasze zajęcia trwają dalej – tym razem w wersji online. Uczniowie wykonują doświadczenia w domach, kręcą filmy i przesyłają. A oto praca z pierwszego tematu o „sympatycznych atramentach”
KJ
Zajęcia rozwijające zainteresowania przyrodnicze
Uczniowie klas siódmych mogą uczestniczyć w zajęciach rozwijających zainteresowania przyrodnicze z zakresu biologii i geografii. Pracują metodą naukową, rozwiązują quizy, krzyżówki, rebusy, wykonują proste doświadczenia.
Na dzisiejszych zajęciach uczniowie z Koła Młodego Przyrodnika przeprowadzili doświadczenia obrazujące zjawisko dyfuzji i osmozy, przekonali się również jakie barwniki znajdują się w roślinach. Czy tylko kolor zielony?
B.Ż
Zajęcia Klubu Młodego Odkrywcy dla uczniów klas siódmych ruszyły pełną parą.
Na początek uczniowie poznali podstawowe techniki laboratoryjne (praca przy palniku cieszy niezmiennie największą popularnością), potem stworzyli cukrową tęczę w probówce i przygotowali krystalizację cukru (na efekty musimy trochę poczekać).
KJ