ROK SZKOLNY 2020/2021


Balonowe prawo Bernouliego

Nasze ulubione doświadczenie klubowe – wystarczy kilka balonów, taśma klejąca dwustronna oraz sprawna suszarka. Trochę cierpliwości, odrobina przestrzeni i zabawa gwarantowana
Zapraszam do obejrzenia trzech prac wykonanych przez uczniów w domu: Blankę Husak, Oliwiera Siekańskiego i Jakuba Skorka.

KJ


Balansujące sztućce i nietypowe zapalanie świecy

Czy sztućce mogą utrzymać się na opartej o szklankę zapałce? Czy da się zapalić świecę za pośrednictwem dymu?
Zachęcam do obejrzenia krótkich filmików wykonanych przez Blankę Husak i Paulinę Klajnszmit. Na nich znajdziecie odpowiedzi na te pytania.

KJ


Czy da się wytworzyć mgłę w butelce?

Zachęcam do obejrzenia filmu, w którym Frankowi Karłowiczowi udało się to znakomicie.

Kamila Jagieło


Konwekcja, selekcja czyli o mieszaniu barw.

Doświadczenie obrazujące mieszanie się cieczy różniących się temperaturami wykonała i opisała Blanka Husak. Zapraszam do obejrzenia filmu z jego przebiegu.

Kamila Jagieło


„Świeczka po zawietrznej”

Kolejna odsłona pracy z poprzednich zajęć Klubu Młodego Odkrywcy. Tym razem zapraszam do obejrzenia pracy Pauliny Klajnszmit.

KJ


Czy można zdmuchnąć świeczkę, kiedy jest zasłonięta jakimś przedmiotem?

Doświadczenie „Świeczka na zawietrznej” wykonywał tym razem Jan Antonowicz.

KJ


Implozja na KMO

Na kolejnych zajęciach Klubu Młodego Odkrywcy uczniowie mogli zmierzyć się z ciekawym doświadczeniem dotyczącym implozji.
Zapraszam do obejrzenia filmu z przebiegu tego zjawiska. Pracę wykonał Jakub Skorek


Odrzutowy balonik

Tym razem podczas zdalnej pracy uczniowie mieli możliwość wykonania pracy obrazującej między innymi trzecią zasadę dynamiki Newtona (tzw. zasadę akcji i reakcji).
Film przygotowała Ania Półtorak.


Klub Młodego Odkrywcy – pracuje zdalnie!

Nasze zajęcia trwają dalej – tym razem w wersji online. Uczniowie wykonują doświadczenia w domach, kręcą filmy i przesyłają. A oto praca z pierwszego tematu o „sympatycznych atramentach”

KJ

Klub młodego odkrywcy

Zajęcia rozwijające zainteresowania przyrodnicze

Uczniowie klas siódmych mogą uczestniczyć w zajęciach rozwijających zainteresowania przyrodnicze z zakresu biologii i geografii. Pracują metodą naukową, rozwiązują quizy, krzyżówki, rebusy, wykonują proste doświadczenia.
Na dzisiejszych zajęciach uczniowie z  Koła Młodego Przyrodnika przeprowadzili doświadczenia obrazujące zjawisko dyfuzji i osmozy, przekonali się również jakie barwniki znajdują się w roślinach. Czy tylko kolor zielony?

B.Ż

Zajęcia rozwijające zainteresowania przyrodnicze

Zajęcia Klubu Młodego Odkrywcy dla uczniów klas siódmych ruszyły pełną parą.

Na początek uczniowie poznali podstawowe techniki laboratoryjne (praca przy palniku cieszy niezmiennie największą popularnością), potem stworzyli cukrową tęczę w probówce i przygotowali krystalizację cukru (na efekty musimy trochę poczekać).

KJ

Zajęcia Klubu Młodego Odkrywcy