Klub Młodego Odkrywcy
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem” – Konfucjusz.
Głównym celem zajęć jest umożliwienie uczniom eksperymentowania, konstruowania, dyskutowania i odkrywania świata. Są to zajęcia skierowane dla uczniów klas siódmych, którzy są ciekawi świata, przyrody i zjawisk w niej zachodzących. Program łączy obserwacje i wykonywanie doświadczeń zarówno z chemii jak i z fizyki (może nawet czasem z biologii). Stanowi on poszerzenie i uzupełnienie podstawy programowej z tych przedmiotów, a dodatkowo zapewnia uczniom możliwość samodzielnego wykonywania badań, modyfikowania eksperymentów.
Podczas pracy z uczniami stawiam na:
- kształtowanie umiejętności planowania i przeprowadzenia doświadczeń oraz wyciągania wniosków.
- kształtowanie umiejętności prowadzenia dokumentacji badawczej.
- rozwijanie umiejętności prezentowania swoich wyników.
- kształtowanie umiejętności poszukiwania wiedzy, zdobywania informacji.
- kształtowanie umiejętności pracy zespołowej.
- uświadomienie uczniom interdyscyplinarnego charakteru nauk przyrodniczych.
Umiejętności, które uczniowie zdobywają to:
- posługiwanie się podstawowym sprzętem laboratoryjnym oraz miernikami
- bezpieczne posługiwanie się substancjami chemicznymi
- wykonywanie doświadczeń zgodnie z instrukcją
- dokumentowanie prowadzonych obserwacji i wyciąganie wniosków z doświadczeń
- poszerzanie wiedzy tematycznej z chemii i fizyki
- poszukiwanie sposobów modyfikowania eksperymentów
- prezentowanie doświadczeń przed innymi uczniami
Zachęcam do śledzenia fotorelacji z naszych zajęć. Będą się one pojawiać w aktualnościach.