Na zajęciach Klubu Młodego Odkrywcy uczniowie wykonywali dwa doświadczenia, w których znaczenie miała gęstość substancji.
Pierwsze doświadczenie to „tęcza w probówce”, do którego potrzebny był cukier i barwiona woda. Tworząc słodkie, kolorowe roztwory uczniowie próbowali stworzyć tęczę w probówce.
Drugie doświadczenie to „wieża gęstości”. Polegało ono na przygotowaniu kolumny cieczy zgodnie z zaproponowaną w instrukcji kolejnością, a następnie dodawanie do niej różnych przedmiotów – uczniowie mogli porównać (jakościowo) gęstość gwoździa, spinacza, czy korka z gęstościami składników wieży (miodu, gliceryny, oleju).

Tęcza w probówce i wieża gęstości 
Barwienie roztworów do cukrowej tęczy 
Cukrowa tęcza w probówce 
Cukrowe tęcze 
Mieszanie kolorów w roztworach cukrowych 
Przygotowanie cukrowych roztworów 
Przygotowanie kolorowyc 
Przygotowanie składników do wieży gęstości 
Tworzenie cukrowej tęczy w probówce 1 
Tworzenie cukrowej tęczy w probówce 2 
Tworzenie tęczy w probówce 
Uczniowie przygotowują swoje roztwory 
wieża gęstości 1
