Nasza szkoła otrzymała dofinansowanie z programu rządowego ,,Laboratoria Przyszłości”. Już teraz dostarczane są ostatnie zamówione sprzęty do placówki, aby nasi uczniowie mogli z nich korzystać od września.
W ramach dotacji udało się zakupić: drukarkę 3d, sprzęt do nagrań video, gimbal, mikroporty, stację lutowniczą, oświetlenie do nagrań, zestawy lego education, mikrokontrolery z czujnikami, długopisy 3d. Sprzęt ten będzie wykorzystywany w bieżącej pracy szkoły, w szczególności podczas zajęć informatyki, techniki, doradztwa zawodowego, kół zainteresowań a także z innych przedmiotów, które będą kształciły kompetencje przyszłości wśród naszych uczniów.
 Laboratoria Przyszłości to program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

Kolejną pomocą terapeutyczną zakupioną w ramach programu „Aktywna Tablica” są gogle VR. Zapewniają one uczniom nie tylko ciekawe zajęcia, ale przede wszystkim w znacznym stopniu podwyższają poziom zapamiętywania przedstawionego materiału.

Od projektu do efektu.
W szkole mamy nowe, zamykane na kluczyk szafki na książki. Uczniowie klas 6-8 zaprojektowali i wydrukowali oryginalne breloczki do kluczy. Każda klasa w drodze głosowania wybrała najlepszy projekt, który następnie został wydrukowany na drukarce 3D. Załączony filmik przedstawia proces tworzenia zawieszek.


Laboratoria Przyszłości na lekcji techniki – kreatywne budowanie i pierwszy  krok do mechatroniki.
W ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie klas 4-6 uczestniczyli w kreatywnych zajęciach techniki, które połączyły  eksperymentowanie i naukę poprzez działanie.
Podczas lekcji wykorzystano zestawy Lego Education SPIKE, które pozwoliły uczniom na budowanie, testowanie i poznawanie praktycznych zastosowań nowoczesnych technologii.
Każdy uczeń mógł wybrać jedno z dwóch zadań:
– zbudowanie pojazdu i sprawdzenie jego możliwości na torze – uczniowie testowali prędkość, stabilność i jakość jazdy swoich konstrukcji,
– stworzenie makiety skrzyżowania, parkingu i symulacja ruchu drogowego – z wykorzystaniem samochodów Hot Wheels uczniowie projektowali przestrzeń zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i przepisami ruchu drogowego.
Zajęcia były połączeniem nauki, zabawy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia. Uczniowie pracowali zespołowo, uczyli się planowania, współpracy i odpowiedzialności za wspólny projekt.
Uczniowie klas 6 rozpoczęli swoją przygodę z mechatroniką. Budowali oni bardziej zaawansowane konstrukcje – roboty i samochody, które już w czerwcu zostaną wzbogacone o nowe funkcje.  Uczniowie będą programować swoje modele na tabletach, tak aby:
– roboty wykonywały proste sekwencje ruchów, tańczyły lub reagowały na dźwięki,
– auta ruszały samodzielnie, zatrzymywały się przed przeszkodami lub reagowały na sygnalizację świetlną.
Dzięki takim działaniom uczniowie uczą się podstaw programowania oraz rozwijają swoje zainteresowania techniczne, uczą się analitycznego myślenia i widzą, jak teoria może mieć praktyczne zastosowanie.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć i filmów z lekcji!

Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Ireny Szewińskiej w Łomiankach
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.