Na zajęciach Klubu Młodego Odkrywcy uczniowie wykonywali dwa doświadczenia, w których znaczenie miała gęstość substancji.
Pierwsze doświadczenie to „tęcza w probówce”, do którego potrzebny był cukier i barwiona woda. Tworząc słodkie, kolorowe roztwory uczniowie próbowali stworzyć tęczę w probówce.
Drugie doświadczenie to „wieża gęstości”. Polegało ono na przygotowaniu kolumny cieczy zgodnie z zaproponowaną w instrukcji kolejnością, a następnie dodawanie do niej różnych przedmiotów – uczniowie mogli porównać (jakościowo) gęstość gwoździa, spinacza, czy korka z gęstościami składników wieży (miodu, gliceryny, oleju).
 - Tęcza w probówce i wieża gęstości 
 - Barwienie roztworów do cukrowej tęczy 
 - Cukrowa tęcza w probówce 
 - Cukrowe tęcze 
 - Mieszanie kolorów w roztworach cukrowych 
 - Przygotowanie cukrowych roztworów 
 - Przygotowanie kolorowyc 
 - Przygotowanie składników do wieży gęstości 
 - Tworzenie cukrowej tęczy w probówce 1 
 - Tworzenie cukrowej tęczy w probówce 2 
 - Tworzenie tęczy w probówce 
 - Uczniowie przygotowują swoje roztwory 
 - wieża gęstości 1 

