Zabawy z gęstością

Na zajęciach Klubu Młodego Odkrywcy uczniowie wykonywali dwa doświadczenia, w których znaczenie miała gęstość substancji.

Pierwsze doświadczenie to „tęcza w probówce”, do którego potrzebny był cukier i barwiona woda. Tworząc słodkie, kolorowe roztwory uczniowie próbowali stworzyć tęczę w probówce.

Drugie doświadczenie to „wieża gęstości”. Polegało ono na przygotowaniu kolumny cieczy zgodnie z zaproponowaną w instrukcji kolejnością, a następnie dodawanie do niej różnych przedmiotów – uczniowie mogli porównać (jakościowo) gęstość gwoździa, spinacza, czy korka z gęstościami składników wieży (miodu, gliceryny, oleju).

Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Ireny Szewińskiej w Łomiankach
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.